Asiakaspalaute radioitse

Tänään töissä kuuntelin koko päivän suosikkiradiokanavaani, Radio Helsinkiä.

Ajamallani linjalla oli ajantasauspiste, jota ei saanut ohittaa ennen aikatauluun merkittyä aikaa. Saavuin ko. pysäkille noin 10 sekuntia etuajassa, joten jouduin pysähtymään. Avasin etuoven, jotta rahastusjärjestelmään varmasti jäisi tieto, että olen pysähtynyt ja lähtenyt liikkeelle vasta määrätyn ajan jälkeen. Oven avaamalla varmastin myös, että Helmi-laitteen askellus toimii oikein.

Ja siitä tulikin sitten mieleeni lähes muinainen tapaus, kun sain asiakaspalautteen Radio Helsingin kautta.

Ajelin aamulla Oulunkylästä kohti Rautatientoria linjalla 65A, joka kiertää eri puolelta Rautatientoria kuin suurin osa linjoista. En muista, olinko ajanut edellispäivänä jotakin muuta linjaa, vai olinko muuten vaan ajatuksissani, mutta harhauduin kuitenkin oikealta reitiltä, ja pujahdin Rautatientorin laiturialueelle enkä Mikonkadulle.

Päätin, että en jatka aseman kellotornin juuresta suoraan Kaivokadulle, vaan kierrän Ateneumin editse ja Mikonkadun ja Vilhonkadun kulmassa pyöräytän u-käännöksen, jotta saan käytyä myös väliin jääneellä pysäkillä. Jos en olisi siellä käynyt, olisi ”vuorosta” (oikeammin lähdöstä) tullut liikenteen tilaajan mielestä kokonaan ajamaton, ja edustamaltani yhtiöltä olisivat sen osalta jääneet liikennöintikorvaukset saamatta.

Mikonkadun pysäkillä ei kuitenkaan ollut ketään. Tunnollisesti kuitenkin pysähdyin, ja avasin etuovet samaan tapaan kuin tänään, lähinnä siksi, että saisin pyörälle päästään menneen Helmi-tädin ymmärtämään, missä mennään.

Seuraavalla kierroksella huomioni kiinnittyi Radio Helsingin juontajaan, joka puhui aamuisesta, ihmeellisestä bussimatkastaan. Alkuperäiseen harhaanajoon hän suhtautui ymmärtäväisesti, sellaista sattuu, ei siinä mitään, mutta sitä hän ihmetteli, miksi Rautatientorilla tehtiin kunniakierros haamumatkustajia varten.

Kerronpa hieman lisää minusta ja Radio Helsingistä.

Radio Helsingin lähetykset alkoivat samoihin aikoihin kuin kuljettajan urani, ja sen ohjelmavirta poikkesi muista kanavista sikäli, että uutisia luettiin varttia yli ja varttia vailla tasatunnin. Kun jollakin muulla kanavalla alkoi kuulua ties kuinka monetta kertaa samat otsikot, oli helppo vaihtaa Radio Helsinkiin, jolta kuului musiikkia (ja päinvastoin).

Lopullisesti jäin koukkuun ilmeisesti silloin, kun Axa Sorjasen aamulähetyksissä pidettiin tekstiviestikilpailuja. Axa kysyi jotain päivän uutisiin liittyvää, mutta täysin päätöntä, ja minä vastailin päättäväisesti ja ihan yhtä päättömästi. Huumorintajut tuntuivat kalisevan yhteen, ja melko monta kertaa voitin. Ystävien kanssa kävin syömässä palkintolounaita, ja kirjapalkintojakin olen saanut.

Kuuntelijoiden toivomaa musiikkia soitellaan nykyisin Toivekolmekybässä kello 16.00-16.30, ja siihenkin osioon tietenkin olen osallistunut. Hyvältähän se tuntuu, kun omat terveiset kuulee radioteitse.

Kaikkein paras Radio Helsinkiin liittyvä muistoni oli 4.3.2007, kun olin Levylaukku-ohjelmassa Laura Haapalan vieraana soittamassa itse valitsemaani musiikkia. Pääsin näkemään silloisen studion Punavuoressa ja kuinka radio-ohjelmaa ”ajetaan”. Jännitys oli suurta, mutta hengissä siitäkin selvittiin. Nykyisin näköjään Leylaukun vieraat ovat ”musiikin äärellä operoivia”, enkä tiedä, pääsisikö tällainen tavan tallaaja enää mukaan. (Älkää antako sen estää teitä yrittämästä kuitenkaan, jos haluatte.)

”Olet ystävien seurassa”, on Radio Helsingin slogan, ja kaiken tämän yhdessä kokemamme jälkeen minusta todella tuntuu siltä. Olen todella iloinen, että Radio Helsinki pystyy jatkamaan toimintaansa!

Kategoria(t): Työnteko. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.