Loppuun ajettu

Syksyn ja normaaliaikaan siirtymisen myötä alkuiltakin on pimentynyt.

Tämän viikon iltavuoroissa ajoin linjaa, jonka eräältä osuudelta puuttuu katuvalaistus. Linja-autoni lähivalot olivat melko heikot, joten vaihdoin kaukovaloille, mikä katurikuskille on harvinaista herkkua.

Tuon sivun jälkeen minun oli määrä ajaa samalla autolla toista linjaa, ja siihen liittyen tietenkin ajaa siirtoajona toiselle päätepysäkille. Linja kiemurteli lähiönsä läpi, ja viimeisetkin matkustajat jäivät pois kyydistä. Linja jatkuu läpi teollisuus- ja viheralueiden, eikä sen kyydissä siellä kulje tuohon aikaan illasta ketään. Houkutus on suuri oikaista suoraan toisen linjan päätteelle, mutta kuuliaisesti kuljetin tyhjät penkit perille ja takaisin, koska tätäkin asiaa valvoo liikenteen tilaaja. Jos ei linjoja ajeta loppuun, ei tilaaja maksa korvausta siltäkään osuudelta, jota ei oiottu.

Seuraavana päivänä pääsin olemaan näytteenä HSL:n laatututkimuksessa. Kevään 2013 raportista voi lukea, millaisia asioita tutkittiin, ja miten eri liikennöitsijät ovat niissä pärjänneet. Tällä kerralla ei tainnut varsinkaan vanhalle ruuhka-autonrakkineelle kovin hyviä pisteitä tulla, mutta ehdin muutaman minuutin päätepysäkkitauon aikana kirjoitella vikailmoituksen itse havaitsemistani puutteista.

Kategoria(t): Työnteko. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.