Dreikönigsdampf 2014, 2. päivä

Lauantai oli ensimmäinen varsinainen Dreikönigsdampf-tapahtumapäivä. Liikenteessä oli vain yksi juna, joka kiersi reittiä Rottweil – Tuttlingen – Sigmaringen – Herbertingen – Ehingen – Schelklingen – Kleinengstingen – Gammertingen – Sigmaringen – Tuttlingen – Rottweil.

Schelklingeniin asti lyhyehköä junaa veti 52 7596, joka on Eisenbahnfreunde Zollernbahnin veturi.

Schelklingenin jälkeen 52 työnsi junaa tenderi edellä, ja vetäjänä oli 58 311, jonka omistaa Ulmer Eisenbahnfreunde.

Ensimmäinen kohteemme aamiaisen jälkeen oli Beuron, jonne saavuimme parahiksi veturin ja junan suorittaessa kuvausajoa. Pääsimme ylikulkusillalta nauttimaan sumuisessa laaksossa sijaitsevan luostarikylän tunnelmaa, jota tihensi veturin puuskuttama höyry. Kuvasimme junan lähdön.

Lähdimme seurailemaan Tonavaa seurailevaa rataa itään, kohti Sigmaringeniä. Päätimme kuvata junan ja kuuluisan joen, ja jo Hausen im Talin kohdalla pysähdyimmekin yrittämään.

Parempi onnistuminen oli kuitenkin Sigmaringenissä, jossa juna ylitti Tonavan, ja pääsimme kuvaamaan sen joen rannalta. Toivottavasti se ruutu on julkaisukelpoinen… Viime hetkellä, junan lähtöaikaan, minuun iski epäilys, josko se kuitenkin menee pohjoiseen kaartavalle ratalinjalle, koska äänet heijastuivat ympäristön rakennuksista sinne tänne.

Seuraavaksi ajoimmekin sitten Schelklingeniin, jossa 58 liittyi mukaan, tosin tankkaus- ja kauppatauon takia kuvia ei oteltu.

Münsingen on vähäliikenteisemmän radan varrella. Siellä veturit vesitettiin, ja näytille oli tuotu höyryssä ollut pienempi T3 930 -veturi ja muutamia Donnerbüchse-matkustajavaunuja. Nähtävillä oli myös Schwäbische Alb-Bahnin moottorijunanvaunu ja muutamia muitakin vaunuja. Jahka pääsen paremman Internet-yhteyden piiriin, etsin itselleni lisätietoja ainakin pikkuveturista.

Hieman ennen Kohlstetteniä sain kenties päivän parhaan kuvan veturien noustessa mutkaista rataa. Oli tosin jo vähän hämärää, joten lopputulos on vielä arvoitus.

Pimeyden laskeutuessa kuvasimme junan vielä Kleinengstingenissä, jossa kuvan pilasi tulilinjalleni ajanut, junaa toljottamaan jäänyt autoilija.

Palaillessamme hotellille ajoinkin autoamme, vaikka keli olikin sellainen, jolloin en mielelläni aja: Pimeydessä ja sateessa musta, märkä asfaltti imee kaiken valon, jota ei liiemmin edes ole, koska vilkas liikenne estää kaukovalojen käyttämisen lähes täysin, eikä katuvalaistuskaan kaupungeissa kovin kummoinen ole.

Kategoria(t): Dreikönigsdampf jne. 2014 Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.