Alkuviikon säädöt

Alkuviikon sattumuksia lyhyinä paketteina:

Maanantaiaamuna olin aamukäynnistysvuorossa. Ilma oli lämmin, joten ongelmia ei ollut viikonlopun yli seisseissäkään autoissa, paitsi siinä, jonka akkujen jännite oli laskenut 4,5 volttiin. Sitä en saanut käyntiin korjaamon tuomalla apuvirrallakaan, joten työnjohto määräsi sitä vuoroa varten käynnistämään toisen auton, jonka parkkiruutu oli toisella puolella kenttää. Paikalle päästyäni totesin, että ruutu on kyllä tallella, mutta auto kateissa. Uuden radiopuhelinyhteyden jälkeen käpyttelin taas toiselle puolelle pihaa, ja sieltä nykäisin auton käyntiin, ennen kuin palasin jatkamaan normaalin käynnistyslistan läpikäymistä.

Tiistaina olin linjaa ajamassa. Ilma oli edelleen lämmin, ja ajamassani vuorossa oli vanha Ikarus uuden ScaLan tilalla. Rupeaman puolenvälin jälkeen matkustamosta kuului nurinaa, että patterit ovat päällä, vaikka kaikki kojetaulussa olleet säätömahdollisuudet olivat nollilla. Päätepysäkillä varmistin, että lämpimät todella ovat, ja soitin varikolle pyytääkseni jonkun sulkemaan lämmityksen vesihanan moottoritilasta. Siinä vaiheessa, kun lähdin kotiin, ei kukaan vielä ollut tullut sitä tekemään.

Keskiviikkona olin toista linjaa ajamassa. En sentään Toista linjaa, siinä olisi saattanut juuttua Pitkänsillan ruuhkiin. Jos joku ei vielä ole kuullut, niin siellä suunnalla vaihdetaan raitiovaunujen kiskoja. Jos saavutte aamuruuhkan aikaan Hämeentien tai Mäkelänkadun linjoilla Helsingin keskustaan, vaihtakaa ihmeessä Sörnäisissä metroon!

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.