Onni onnettomuudessa

Olipas harvinaisen tylsä varallaolopäivä. Toisaalta se on hyväkin asia, koska silloin kaikki sujuu kuten pitääkin.

Kahvinjuontini keskeytyi, kun työnjohtaja toi puolijuoksua suullisen ajomääräyksen. Eräältä vaihtopaikalta kuljettaja A oli soittanut, että hänen pitäisi päästä pois vuorosta, mutta vaihtokuljettajaa B ei ollut paikalla.

Ensimmäinen reaktio oli, että minun pitäisi mennä ko. vaihtopaikalle ja jatkaa ajamista, kunnes kuljettaja B suvaitsisi saapua paikalle. Tässä oli se huono puoli, että vaihtopaikka oli noin kymmenen henkilöautominuutin päässä, joten bussi seisoisi paikallaan, vaikka matkustajat vaihtaisivatkin toiseen, samaa reittiä kulkevaan autoon, ja myöhästyisi seuraavasta lähtöajastaan.

Onneksi oli kuitenkin niin, että kuljettaja A:lla oli vielä ajoaikaa jäljellä, eli hän jatkoi linjan varren vaihtopysäkiltä matkaa seuraavalle päätepysäkille, ja minä menin sinne vastaan. Ajoin päätepysäkiltä takaisin vaihtopaikalle, jonne B jo ennättikin.

Jos A:n ajotunnit olisivat jo tulleet täyteen, ei olisi muu auttanut kuin seisottaa autoa kymmenisen minuuttia.

Onneksi oli myös niin, että A oli päivän viimeistä ajorupeamaansa ajamassa. Jos hän olisi ollut lähdössä ruokatunnille, se olisi pitänyt siirtää myöhäisemmäksi, ja jossakin joku kuljettaja C olisi turhaan odottanut A:ta saapuvaksi. Tosin olisinhan vaikka minä ollut saatavilla sinnekin paikkaamaan.

Kuljettanvaihtoepisodin jälkeen kävin vaihtamassa yhden auton, johon ei liittynyt mitään dramatiikkaa, ja lopun aikaa kökötin tyhjän panttina.

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.