Täyden bussin kuljettajanvaihto

Helsingin Bussiliikenne 249: NEY-591, Scania L94, Lahti ScaLa, vm. 2002. Helsinki-Vantaa, 28.10.2015. Kuvan bussi ei liity tapaukseen.

Helsingin Bussiliikenne 249: NEY-591, Scania L94, Lahti ScaLa, vm. 2002.
Helsinki-Vantaa, 28.10.2015.
Kuvan bussi ei liity tapaukseen.

Odottelin Mäkelänkadulla bussiani. Linjoilla 611, 611B, 614 ja 615 kuljettajia vaihdetaan myös Koskelantien pysäkillä, joka yleisesti tunnetaan Amerin pysäkkinä, koska siihen pääsee varikoltamme nopeasti ja näppärästi. Työvuorojen suunnitteluun saa lisää vapautta, kun ruokatunteja ja työpäivien aloituksia ja lopetuksia voi sijoitella muuallekin kuin linjojen päihin.

Kehäradan avaamisen myötä linjan 615 reittiä mutkistettiin ja vuoroväliä harvennettiin. Lisäksi osa matkustajista on syystä tai toisesta vierastanut junayhteyttä. Näiden seikkojen seurauksena 615:n bussit ovat pahimpina aikoina olleet tupaten täynnä, ja ajelleet pysäkkien ohi, kun ei mukaan kertakaikkiaan sovi enempää väkeä saati matkalaukkuja. Myös aikataulu on ollut venyvää sorttia.

En siis hätääntynyt, kun ei bussia määräaikaan mennessä näkynyt missään, vaan päätin odottaa vielä viisi minuuttia, ja senkin jälkeen vielä muutaman minuutin. Juuri, kun olin kaivamassa puhelinta esille soittaakseni työnjohtajalle ja kysyäkseni, mihin bussi on jäänyt, uusilla silmälaseilla paranneltu haukankatseeni huomasi valonpilkahduksen kaukana horisontissa. Se oli ScaLan täynnä-kilven valo, ja ei aikaakaan, kun se jo kaarsi pysäkille.

Seuraavaksi piti tyhjentää bussista sen verran matkustajia, että edellinen kuljettaja mahtui ulos, ja minä sisään. Sen jälkeen matkustavaiset pakattiin takaisin sisään, ovet saatiin kiinni – ulkopuolelta ei tarvinnut työntää – ja matka jatkui kenttää kohti jouset notkuen.

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.