Lentokenttäpaketista sijaiskuljettajaksi

Kuten olen jo tainnut kertoakin, linjavalikoimani laajenee lähiaikoina kattamaan kaikki omalta varikoltani liikennöitävät linjat. Tässä tekstissä avaan vähän tämän päätöksen ja prosessin taustaa.

Meidän firmassamme kuljettajien työvuorot julkaistaan kahdeksi viikoksi kerrallaan, ja listan omista vuoroista saa käteensä noin viikkoa ennen kuin se alkaa. Työvuorojen julkaisemisen jälkeen niitä muutetaan vain erittäin painavista syistä.

Esimerkiksi maanantaina 7.3. alkaneen työvuorolistan sain nähtäväkseni perjantaina 26.2. Olin pyytänyt muutamaa päivää vapaaksi, ja ne toiveet olikin toteutettu. Sen sijaan vapaiden välissä oli melkoinen työputki: torstai 17:28-4:47, perjantai 18:03-4:17, lauantai 16:31-0:27, sunnuntai 11:41-21:42, maanantai 10:04-17:35 ja tiistai 4:59-13:30.

Perjantai-iltana töitä lopetellessa huomasin, että iltavuoron ajojärjestelijä on edelleen töissä ja menin vaihtamaan kuulumisia muuten vaan. Lipsautin puolittain vahingossa, että pakko kai tämän listan työt on tehdä, kun se kerran on julkaistu, vaikken oikein jaksaisikaan, ja muutakin elämää pitäisi olla, ja on tässä vielä pari ihmissuhdekoukeroakin jäljellä.

Onneksi oli niin hyvä tilanne, että alkoi kuulua tietokoneen näpyttelyä, ja välillä minulta kysyttiin, haluanko sitä vai tätä linjaa. Lista muuttui paremmaksi silmieni edessä työaikojen puolesta, ja lisäbonuksena sain monipuolisemman linjavalikoiman.

OE Telimannintie

Kevään tullen on hyvä alkaa harjoitella rattimestaruuskisoja varten. Tällainen ammottava kuilu jäi pysäkin ja kyljen väliin Pelimannintien päässä, jonne pääsin pitkästä aikaa ajamaan, kun työvuorolistani myllättiin päälaelleen.

Juttelin ajojärjestelijän kanssa myös siitä, että olisin halukas ajamaan laajaa linjavalikoimaa jatkossakin. Ajaisin mieluummin tiettyjen linjojen sijaan kaikkia varikon linjoja. Hän ei sitä pystynyt järjestämään, mutta kehotti ottamaan yhteyttä toimistoaikaan erääseen toiseen henkilöön.

Seuraavalla viikolla sähköpostit lentelivät suuntaan jo toiseenkin, ja yllättävän helposti kävi myös sijaiskuljettajaksi siirtyminen. Kahden viikon jaksot menivät sikäli hankalasti, että jälkikäteen parannellun listan ja ensimmäisen laajan linjavalikoiman listan väliin jäi vielä yksi suppean linjavalikoiman lista, jonka työt alkoivat tänä maanantaina.

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.