Katkos tiedonkulussa

Edellisviikon risteilyä varten piti järjestellä työpäiviä, joten tällä viikolla olin sopinut, että teen yhtenä vapaapäivänäni töitä. Toiseksi viimeisin suunnitelma oli pitää torstai vapaana ja mennä perjantaina töihin, mutta viimeiseksi viimeisimmäksi suunnitelmaksi varmistui muutaman tunnin varoitusajalla kuitenkin olla torstaina töissä ja perjantaina vapaalla.

Ruokatauon jälkeen työpäivään kuului linjan 18 ajamista kahden kierroksen verran. Menin kuljettajanvaihtoautolla Munkkivuoren ostoskeskukselle läpi ruuhkien ja lumipyryn. Ostarin pysäkkijärjestelyt olivat muuttuneet edellisen kerran jälkeen, mutta olin tietoinen uudesta järjestyksestä, ja linja-auton kokoinen matkakohde on helppo huomata, varsinkin, kun saapuu paikalle sen jälkeen.

Kotiin lähtevä kuljettaja sanoi, että vaihteisto nykii. Minun piti olla jo menossa, joten kovin syvällisiä keskusteluja toimenpiteistä ei käyty. Lähdin liikenteeseen, ja totesin, että kyllä se ZF:n valmistama vaihdelaatikko tosiaan nylkyttää ykkösvaihdetta toistuvasti päälle ja pois auton ollessa paikallaan. Ajattelin pärjäillä kierroksen ja vaihdattaa auton rupeamani puolessavälissä.

Varikolla oltiin jo askel ajatusteni edellä, ja ostarin toisella puolella oli korjaamon henkilö bussin kanssa odottamassa. Ajattelin, ettei se minuun liity ollenkaan, joten mä vaan hiihdin. Vähän ajan päästä puhelin pärähti, ja varikon päässä kummasteltiin, että rupesiko se nyt sitten toimimaan paremmin kuitenkin. Jäin yhden pysäkinvälin päähän odottelemaan, ja vaihtobussi tuli perässä.

Kaikkeen tähän säätämiseen kului aikaa 10 minuuttia, ja seuraavakin 18:n vuoro meni menojaan. Eirasta pääsin lähtemään täsmälleen aikataulun mukaan, ja ajattelin, että nyt tämä tästä helpottaa. Sitten joku halusi ostaa kertalipun.

Kävi ilmi, että Parkeon on sellaista mallia, joka välillä tulostaa lipun, välillä taas ei. Sen verran se oli sentään tajuissaan, että hutilaukaukset eivät menneet haamulipuiksi. Tämä toi sitten kolme minuuttia viivästystä lisää, ja ihmisiäkin kertyi Fredrikinkadun varrelta kyytiin melko paljon.

Munkkivuoreen jäi kuitenkin noin 10 minuuttia taukoa. Seuraavalla sivulla ei ollut merkittäviä tapahtumia, ja Eirassa olin 15 minuuttia ennen lähtöä. Saman verran odottelin vaihtokuljettajaa taas Munkkivuoressa. Polttoaineen kulutuskin laski siedettävälle tasolle. Pääsin kotimatkalle hyvillä mielin.

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.