Kaksi lipunmyyntitilannetta

Matkustajien kohtaaminen muodostaa suuren osan työnkuvastani. Välillä kaikki menee putkeen, toisinaan taas vastausta ei löydy netistä etsimälläkään. Lippujen myynti on yksi matkustajapalvelun osa-alue, ja siinäkin on tietenkin hyvät ja huonot tapauksensa.

Rahastuksen huonoista puolista voisi kirjoittaa vaikka kuinka. Esimerkiksi uusien rahastuslaitteiden ryhmälippuansa onnistuu edelleen harhauttamaan pahaa-aavistamattomia, harvemmin matkustavia ihmisiä. Keskitytään nyt kuitenkin hyviin tapauksiin.

Tänään odotin lähtöaikaa päätepysäkillä, ja matkustaja tuli sisään puhelin kourassa ja sanoi tilaavansa lipun sillä. Näin, että ruudulla on tekstiviestejä, ja huomautin, ettei tekstarilippu minun linjallani käy, vaan pitäisi olla mobiililippu. Muutaman neuvon jälkeen hän sai sovelluksen asennettua ja lipun tilattua ja totesi tyytyväisenä, että nyt hänellä on lippu, ja poistui peremmälle.

Toisella linjallani kyytiin tuli turistipariskunta kera lastenvaunujen. Seurue halusi liput keskustaan, ja perin maksun yhdestä aikuisesta, mutta he eivät millään tahtoneet uskoa, että lapsen ja lastenrattaiden kanssa kulkeva pääsee ilmaiseksi. Oli kyllä ensimmäinen kerta 17-vuotisen urani aikana, kun joudun vakuuttelemaan matkustajaa siitä, että lippua ei tarvitse olla.

Kategoria(t): Työnteko Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.